דף הבית » המלצות הצוות » מה קורה אם האישה לא משלמת מזונות?

מה קורה אם האישה לא משלמת מזונות?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

מה קורה אם האישה לא משלמת מזונות?

מה זה מזונות?

מזונות, הידועים גם כמזונות בני זוג, הם תשלום שמשלם אחד מבני הזוג לשני לאחר גירושין. היא נועדה לסייע לבן הזוג המקבל לשמור על רמת החיים לאחר הגירושין. מזונות משולמים בדרך כלל על בסיס חודשי ויכולים להיות לתקופת זמן מוגדרת או לתקופה בלתי מוגבלת.

מי משלם מזונות?

במרבית המקרים, המזונות משולמים על ידי בן הזוג שמרוויח יותר כסף לבן הזוג שמרוויח פחות. הדבר נעשה על מנת לסייע לבן הזוג המשתכר נמוך יותר לשמור על רמת החיים לאחר הגירושין. עם זאת, במקרים מסוימים, בית המשפט עשוי לחייב את בן הזוג המרוויח יותר לשלם מזונות לבן הזוג המשתכר נמוך יותר גם אם הם לא מרוויחים יותר באופן משמעותי.

מה קורה אם האישה לא משלמת מזונות?

אם האישה לא משלמת מזונות, רשאי בית המשפט לנקוט נגדה הליכים. זה יכול לכלול עיקול בשכר, כלומר כאשר בית המשפט יורה למעסיקה של האישה לעכב חלק משכרה ולשלוח אותו לבית המשפט כדי לשמש לתשלום מזונות. כמו כן, בית המשפט רשאי להטיל עיקול על רכושה של האישה, שמשמעותו היא שאינה יכולה למכור את הנכס עד לתשלום המזונות במלואם. במקרים קיצוניים, בית המשפט אף עשוי לחייב את האישה לכלא עד שתשלם את המזונות.

כיצד להימנע מאי תשלום מזונות

הדרך הטובה ביותר להימנע מאי תשלום מזונות היא לוודא שתשלומי המזונות מתבצעים בזמן ובמלוא. אם האישה מתקשה בביצוע התשלומים, עליה לפנות לבית המשפט ולהסביר את מצבה. ייתכן שבית המשפט יהיה מוכן לעבוד איתה כדי להמציא תוכנית תשלום שהיא יכולה להרשות לעצמה.

סיכום

מזונות הם תשלום שמשלם אחד מבני הזוג לשני לאחר גירושין. היא נועדה לסייע לבן הזוג המקבל לשמור על רמת החיים לאחר הגירושין. אם האישה לא משלמת מזונות, רשאי בית המשפט לנקוט נגדה הליכים. הדרך הטובה ביותר להימנע מאי תשלום מזונות היא לוודא שהתשלומים מתבצעים בזמן ובמלוא. אם האישה מתקשה בביצוע התשלומים, עליה לפנות לבית המשפט ולהסביר את מצבה. למידע נוסף על מזונות, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן