דף הבית » TOP10 » מה ההבדל בין דולפין לכריש?

מה ההבדל בין דולפין לכריש?

2023-06-16 13:43:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מבוא

דולפינים וכרישים הם שניים מהיצורים הידועים והאהובים ביותר באוקיינוס. שניהם טורפים בקודקוד, כלומר הם נמצאים בראש שרשרת המזון. אבל למרות הדמיון ביניהם, ישנם כמה הבדלים מרכזיים בין דולפינים וכרישים. במאמר זה, נחקור את ההבדלים בין שני בעלי חיים מימיים אלה, כולל המאפיינים הפיזיים, התנהגותם ובית הגידול שלהם.

מאפיינים פיזיים

ההבדל הברור ביותר בין דולפינים לכרישים הוא המראה הפיזי שלהם. דולפינים הם יונקים, כלומר הם בעלי דם חם ומולידים צעירים חיים. יש להם מבנה גוף יעיל, עם חוטם ארוך דמוי מקור וסנפיר גב מעוקל. לדולפינים יש גם חור נשיפה בחלק העליון של הראש, שבו הם משתמשים כדי לנשום. כרישים, לעומת זאת, הם דגים. יש להם מבנה גוף זוויתי יותר, עם חוטם מחודד וסנפיר גב ישר. לכרישים יש גם זימים, שבהם הם משתמשים כדי לנשום.

התנהגות

גם דולפינים וכרישים שונים בהתנהגותם. דולפינים הם חיות חברתיות, ולעתים קרובות הם מטיילים בקבוצות גדולות. הם גם אינטליגנטיים מאוד, והם משתמשים בהד כדי למצוא מזון ולנווט באוקיינוס. הכרישים, לעומת זאת, הם יצורים בודדים. הם אינם אינטליגנטיים כמו דולפינים, והם מסתמכים על חוש הריח שלהם כדי למצוא מזון ולנווט באוקיינוס.

בית גידול

גם דולפינים וכרישים שונים בסביבתם. דולפינים נמצאים במים חמים ורדודים, כמו מפרצים ושפכים. הם נמצאים גם באוקיינוס הפתוח, אך הם נוטים להישאר קרובים לחוף.כרישים, לעומת זאת, נמצאים במים חמים וקרים כאחד. הם נמצאים באוקיינוס הפתוח, אבל הם גם גרים במימי החוף.

סיכום

דולפינים וכרישים הם שניים מהיצורים האיקוניים ביותר באוקיינוס. אמנם יש להם כמה קווי דמיון, אבל יש גם כמה הבדלים מרכזיים ביניהם. דולפינים הם יונקים, ואילו כרישים הם דגים. דולפינים הם חברתיים ואינטליגנטים, בעוד הכרישים הם בודדים ופחות אינטליגנטים. דולפינים נמצאים במים חמים ורדודים, בעוד כרישים נמצאים במים חמים וקרים כאחד. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן