דף הבית » לא להאמין » כמה זמן לוקח לתפרים לאחר לידה להחלים?

כמה זמן לוקח לתפרים לאחר לידה להחלים?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לוקח לתפרים לאחר לידה להחלים?

מה הם תפרים לאחר לידה?

תפרים לאחר לידה, הידועים גם בתור תפרים פרינאלים או אפיזיוטומיה, הם סוג של תפרים המשמשים לתיקון האזור שבין הנרתיק לפי הטבעת (פרינאום) לאחר הלידה. התפרים משמשים לסגירת האזור שנמתח ונקרע במהלך תהליך הלידה. התפרים עשויים בדרך כלל מתפרים מתמוססים, אך במקרים מסוימים ניתן להשתמש בתפרים בלתי מתמוססים.

כמה זמן לוקח לתפרים לאחר לידה להחלים?

תהליך הריפוי של תפרים לאחר לידה יכול להימשך בין מספר ימים למספר שבועות, תלוי בחומרת הקרע או החתך. בדרך כלל, תהליך הריפוי מסתיים תוך שבועיים עד שלושה. בזמן זה חשוב להקפיד על התפרים והאזור סביבם כדי להבטיח ריפוי תקין.

טיפים לריפוי תפרים לאחר לידה

ישנם מספר שלבים שתוכל לנקוט כדי לסייע בתהליך הריפוי של תפרים לאחר לידה. חשוב לשמור על השטח נקי ויבש. כדאי גם להימנע מפעילויות המפעילות לחץ על התפרים, כמו ישיבה ממושכת, הרמת חפצים כבדים או עיסוק בפעילות גופנית מאומצת. בנוסף, עליך להימנע מקיום יחסי מין עד שהתפרים ירפאו.

מתי לפנות לרופא

אם אתה חווה אחד מהתסמינים הבאים, עליך לפנות לרופא שלך:

  • דימום מוגזם
  • כאב חמור
  • חום
  • אדמומיות או נפיחות
  • הפרשות מסריחות

חשוב גם לפנות לרופא אם יש לך שאלות או חששות לגבי תהליך הריפוי.

סיכום

תפרים לאחר לידה יכולים להימשך בין כמה ימים לכמה שבועות להחלים. בזמן זה חשוב להקפיד על התפרים והאזור סביבם כדי להבטיח ריפוי תקין. אם אתה חווה אחד מהתסמינים המפורטים לעיל, או אם יש לך שאלות או חששות לגבי תהליך הריפוי, עליך לפנות לרופא שלך. למידע נוסף על תפרים לאחר לידה, תוכל לצפות בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן