דף הבית » הכי חם » איך לדעת אם יהלום אמיתי?

איך לדעת אם יהלום אמיתי?

2023-07-06 04:02:00+02:00
השאירו פרטים ונחזור מיד:

מה זה יהלום?

יהלום הוא אבן חן יקרה מפחמן המוערכת מאוד בזכות יופיה וחוזקה. זהו החומר הטבעי הקשה ביותר הידוע והוא משמש לעתים קרובות בתכשיטים ובפריטים דקורטיביים אחרים. יהלומים מגיעים במגוון צורות, גדלים וצבעים, וניתן למצוא אותם במדינות רבות ושונות ברחבי העולם.

איך לדעת אם יהלום אמיתי

בקניית יהלום חשוב לוודא שמדובר ביהלום מקורי ולא בזיוף. ישנן מספר בדיקות שניתן להשתמש בהן כדי לקבוע אם יהלום אמיתי או לא. להלן כמה מהבדיקות הנפוצות ביותר המשמשות כדי לדעת אם היהלום הוא אמיתי.

מבחן הערפל

בדיקת הערפל היא בדיקה פשוטה שניתן לעשות כדי לקבוע אם יהלום אמיתי או לא. כדי לבצע את הבדיקה הזו, פשוט נשמו על היהלום וראו כיצד הערפל מתפזר. אם הערפל מתפזר במהירות, סביר להניח שהיהלום אמיתי. אם הערפל נמשך מספר שניות, סביר להניח שהיהלום מזויף.

מבחן המים

בדיקת המים היא בדיקה פשוטה נוספת שניתן להשתמש בה כדי לקבוע אם יהלום אמיתי או לא. כדי לבצע בדיקה זו, פשוט זרוק את היהלום לתוך כוס מים וצפה כיצד הוא שוקע. אם היהלום שוקע במהירות, סביר להניח שהוא אמיתי. אם היהלום צף או משתהה בחלק העליון של המים, סביר להניח שהוא מזויף.

מבחן הלופה

מבחן הלופה הוא מבחן מתקדם יותר המצריך לופה של תכשיטן. בדיקה זו כוללת בחינת היהלום מתחת לזכוכית מגדלת כדי לחפש פגמים או תכלילים. אם ליהלום יש פגמים או תכלילים, סביר להניח שהוא אמיתי. אם היהלום הוא ללא רבב ואין לו פגמים או תכלילים, סביר להניח שהוא מזויף.

טיפים נוספים לאיתור יהלום מזויף

בנוסף לבדיקות שהוזכרו לעיל, יש עוד כמה טיפים שיכולים לשמש כדי לעזור לזהות יהלום מזויף. להלן כמה מהטיפים הנפוצים ביותר לאיתור יהלום מזויף.

בדוק את המחיר

אחת הדרכים הקלות ביותר לדעת אם יהלום אמיתי או לא היא לבדוק את המחיר. אם המחיר של היהלום נראה טוב מכדי להיות אמיתי, סביר להניח שהוא מזויף. יהלומים מקוריים הם יקרים ואין למכור אותם במחיר מוזל משמעותי.

בדוק את ההגדרה

דרך נוספת לדעת אם היהלום אמיתי או לא היא לבדוק את ההגדרה. יהלומים מקוריים משובצים בדרך כלל במתכות איכותיות כמו זהב או פלטינה. אם ההגדרה עשויה ממתכת באיכות נמוכה, סביר להניח שהיא מזויפת.

בדוק את האישור

אם היהלום מגיע עם תעודה, אז כדאי לבדוק זאת. תעודה צריכה לכלול מידע על היהלום כגון חיתוך, צבע, ניקיון ומשקל קראט. אם האישור אינו כולל מידע זה, סביר להניח שהוא מזויף.

סיכום

חשוב לוודא שיהלום אמיתי לפני רכישתו. ישנם מספר בדיקות וטיפים שניתן להשתמש בהם כדי לדעת אם היהלום אמיתי או לא. מבחן הערפל, מבחן המים ומבחן הלופ הם כולם מבחנים פשוטים שניתן להשתמש בהם כדי לקבוע אם יהלום אמיתי או לא. בנוסף, בדיקת המחיר, ההגדרה והתעודה יכולה גם לסייע באיתור יהלום מזויף. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

השוואה מהירה

מִבְחָן יהלום אמיתי יהלום מזויף
מבחן ערפל ערפל מתפזר במהירות ערפל משתרר
בדיקת מים שוקע במהירות צף או משתהה
מבחן לולאה יש פגמים או תכלילים מוּשׁלָם
מחיר יָקָר בהנחה
הגדרה מתכת איכותית מתכת באיכות נמוכה
תְעוּדָה כולל מידע לא כולל מידע

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן